Çfarë ndodh nëse fëmija im shikon një ekran?

Shumë persona janë kundër qëndrimit para ekranit, por prindërit e dinë sa e vështirë mund të jetë ta largosh fëmijën prej tij.
Nuk janë vetëm televizorët. Janë gjithashtu telefona celularë, tableta, kompjutera dhe pajisjet e fundit elektronike. Dhe ato janë kudo.
Jenny Radesky, asistente profesore e pediatrisë zhvillimore në Universitetin e Miçiganit, Spitali i Fëmijëve C.S. Mott, tha se ka disa gjëra që prindërit duhet të dinë.
Gjitashtu, Radesky është bashkë-autore e deklaratës së politikave të Akademisë Amerikane të Pediatrisë Media dhe Young Minds.
“Çdo familje duhet të gjejë një ekuilibër që funksionon për ta,” tha ajo.
Ja çfarë kanë vërejtur ajo dhe ekspertë të tjerë mbi këtë temë:
Kur fëmijët po shikojnë një ekran, ka më pak biseda ballë për ballë.

Hulumtimi i ri i paraqitur në Takimin e Shoqërive Akademike Pediatrike 2017 sugjeron se foshnjat që shikojnë pajisjet celularë për 30 minuta ose më shumë në ditë ka të ngjarë të kenë vonesa në të folur.
Rreth 890 fëmijë të moshës 6 muajsh dhe 2 vjeç morën pjesë në studim midis vitit 2011 dhe 2015. Për çdo 30 minuta kohë të raportuar me ekran në dorë, studiuesit zbuluan rreth 50% rritje të rrezikut të vonesës ekspresive të të folurit (të qenurit në gjendje për të kthyer mendimet në fjalë).

“Ju lutemi mos merrni parasysh pretendimet e marketingut nga stacionet televizive të foshnjave ose nga media të orientuara drejt foshnjës, sepse provat tregojnë se ata thjesht shikojnë dritat dhe … nuk kuptojnë atë që është në ekran,” tha Radesky. “Ata janë muaj kritikë për sa i përket zhvillimit të gjuhës dhe daljes dhe eksplorimit të botës së tyre 3D.”

Koha para ekranit mund të ndikojë në sjelljen dhe të nxisë shtimin në peshë.

Një studim i Universitetit Shtetëror të Kalifornisë tregoi se teknologjia ka një ndikim në shëndetin e fëmijëve. Përdorimi i shtuar i teknologjisë ishte i lidhur me psikologjinë, duke përfshirë vështirësinë në vëmendje dhe problemet e shëndetit fizik, duke përfshirë shtimin në peshë dhe sëmundje.

“Të rinjtë tanë dhe adoleshentët kanë nevojë për ndihmë në zvogëlim të kohës para ekranit në favor të aktivitetit fizik,” thuhet në studim.
Një koment i botuar në Pediatrics në 2015 vuri në pikëpyetje nëse përdorimi i konsiderueshëm i pajisjeve në fëmijërinë e hershme mund të ndikojë në zhvillimin e ndjeshmërisë, aftësive sociale dhe të zgjidhjes së problemeve, të cilat shpesh janë rezultat i eksplorimit dhe ndërveprimit ballë për ballë. Aktualisht, nuk ka shumë kërkime në dispozicion për këtë, por ka shumë kërkime që tregojnë përfitimet e ndërveprimit prind-fëmijë dhe lojës së vërtetë në jetë.

AAP sugjeron që fëmijët më të vegjël se 18 muaj të shmangin ekranet, me përjashtim të bisedës me video. Për fëmijët 2 deri në 5, kufizoni përdorimin e ekranit në një orë në ditë. Rekomandohet që fëmijët 6 vjeç e lart të kenë kufizime të qëndrueshme në kohën para ekranit.

Disa media lidhen me problemet e gjumit.

Një analizë e botuar në fund të vitit të kaluar në JAMA Pediatrics zbuloi se fëmijët 6 deri në 19 vjeç, të cilët kishin akses në një pajisje elektronike para gjumit, nuk flinin mirë. Hulumtimi shqyrtoi 467 studime të më shumë se njëqindmijë fëmijëve. Edhe fëmijët që kishin akses në një pajisje dhe nuk e përdornin atë kishin më shumë gjasa të flinin më pak dhe të kishin përgjumje gjatë ditës.

Media e dhunshme, përfshirë shfaqjet, filmat dhe videolojërat, gjithashtu është lidhur me makthet.
AAP rekomandon që ekranet të fiken 30 minuta para gjumit dhe asnjë ekran nuk duhet të jetë në dhomat e gjumit të fëmijëve.

“Koncepti i kohës së ekranit në vetvete është pothuajse i pakuptimtë,” tha Michael Robb, drejtor i kërkimit në Common Sense Media. “Nuk ka të bëjë me kohën, është me përmbajtjen.
Media Sense Common, një organizatë jofitimprurëse që ofron vlerësime dhe rishikime bazuar në hulumtimet ekzistuese, ofron rekomandime për përmbajtjen e mediave bazuar në moshën e fëmijëve. Rekomandimet nuk përqendrohen vetëm në seksin dhe dhunën, por edhe në edukim. Për shembull, fëmijët e vegjël mësojnë më së miri nga shfaqje ose aplikacione të thjeshta, me lëvizje të ngadalta. Media me modele komplekse dhe prerje të shpejta i ngatërron ato, – tha Robb.

Në tërësi, nëse mediat arsimore me ritmin e duhur u prezantohen fëmijëve, shpesh me prindërit aty pranë, mund të jetë një mjet i vlefshëm mësimor.
“Mendoni të përdorni median si një mënyrë për të parë diçka që një fëmijë përndryshe nuk do ta shihte,” tha Radesky. “Ashtu si shikimi i videove në YouTube të ngritjes së vullkaneve ose anijeve kozmike.”

Plus, përdorimi i mediave sot nuk është gjithmonë sedentar. Vetëm mendoni për Pokemon Go.
Kur bëhet fjalë për kohën e ekranit, tha Radesky, pyetja me të vërtetë duhet të jetë: “Si po i përdor mediat në shtëpinë time?”

Burimi: https://www.usatoday.com/

Lëreni celularin: Foshnjat kanë nevojë për jetën reale përballë tyre
Prindër zgjohuni, “autizmi” virtual është tashmë një realitet edhe tek ne

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Navigation
Close

Shporta ime

Close

Lista e dëshirave

Recently Viewed

Close

Close

Categories